Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(46)
Forma i typ
Książki
(46)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje fachowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(50)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(1)
BD40 (Suwalska 11)
(6)
BD52 (Rembielińska 6a)
(2)
BD53 (Bazyliańska 6)
(9)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(6)
CN1 (św. Wincentego 85)
(3)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(3)
WP130 (św. Wincentego 85)
(17)
Autor
Bednarek Witold
(4)
Dreier Norbert
(3)
Dąbek Krystyna
(3)
Halarewicz Anna
(3)
Kubiczek Bożena
(3)
Sygulka Gabriela
(3)
Simonides Dorota (1928- )
(2)
Wojciechowska Krystyna
(2)
Świercz Joanna
(2)
Badura-Strzelczyk Gabriela
(1)
Berka Joanna
(1)
Beski Jerzy
(1)
Brosz Magdalena
(1)
Dacyk Małgorzata
(1)
Dzikiewicz-Niski Lucyna
(1)
Dąbek Krystyna. Z Jackiem w świat
(1)
Dąbrowski Mirosław (matematyk)
(1)
Futkowska Małgorzata
(1)
Gaworski Marek (1974-)
(1)
Gwiaździński Tadeusz (kulinaria)
(1)
Kamińska Bogusława
(1)
Kotyra Dusan
(1)
Kozłowska-Brzoza Alicja
(1)
Kozłowska-|Brzoza Alicja
(1)
Lipka Jerzy
(1)
Lochner von Hüttenbach Ewa
(1)
Lochner von Hüttenbach Fritz
(1)
Mular Katarzyna
(1)
Niedźwiedzka Barbara (1952- )
(1)
Nowik Jerzy
(1)
Nowik Jerzy (1944-2013)
(1)
Nowik Paweł
(1)
Pawlikowski Piotr
(1)
Pisarski Marek (matematyk)
(1)
Płońska Anna
(1)
Rostropowicz Joanna (1943- )
(1)
Sawicka Monika
(1)
Sieńkowski Karol
(1)
Simonides Dorota
(1)
Simonides Dorota. (1928- )
(1)
Sivosova Alice
(1)
Skurzyński Kazimierz
(1)
Sochacki Robert
(1)
Stanoszek Donata
(1)
Szczyrk Violetta
(1)
Szkotak Zdzisława
(1)
Zarzycki Piotr
(1)
Świć Anna
(1)
Żórawska-Dobrowolska Elżbieta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(22)
2000 - 2009
(22)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
Kraj wydania
Polska
(46)
Język
polski
(46)
Odbiorca
Dzieci
(3)
Szkoły podstawowe
(3)
Szkoły średnie
(3)
Rodzice
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele matematyki
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Opiekunowie na obozach i koloniach
(1)
Pracownicy świetlic
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Matematyka
(14)
Gry edukacyjne
(5)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(5)
Gry i zabawy umysłowe
(3)
Język polski
(2)
Konkursy matematyczne
(2)
Kucharstwo
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Uczenie się
(2)
Aforyzmy
(1)
Czytanie
(1)
Dzieci
(1)
Etnografowie
(1)
Funkcje
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Językoznawcy
(1)
Konkursy szkolne
(1)
Legendy i podania polskie
(1)
Legendy polskie
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Nauczyciele
(1)
Ocenianie kształtujące
(1)
Olimpiady szkolne
(1)
Osiągnięcia szkolne
(1)
Papieroplastyka
(1)
Pisanie
(1)
Pisanki
(1)
Politycy
(1)
Programowanie (informatyka)
(1)
Roboty ręczne
(1)
Simonides, Dorota (1928- )
(1)
Technika
(1)
Teoria liczb
(1)
Uczniowie
(1)
Wielościan
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-2000
(1)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Opole ( woj. opolskie ; okręg)
(1)
Przepisy kulinarne
(1)
Śląsk
(1)
Śląsk etnografia
(1)
Gatunek
Poradnik
(6)
Materiały pomocnicze
(4)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Materiały pomocnicze dla szkół podstawowych
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Karty pracy ucznia
(1)
Książka kucharska
(1)
Legendy i podania polskie
(1)
Materiały pomocnicze do nauczania początkowego
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(9)
Historia
(1)
Matematyka
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
46 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 96.
"Autorka jest nauczycielką kształcenia zintegrowanego i popularyzatorką koncepcji dydaktyczno-wychowawczej opracowanej przez Marię Montessori. Koncepcja ta zakłada specyficzną postawę nauczycieli i rodziców wobec zdobywania wiedzy przez dzieci. Postawa ta, pozornie bierna, wymaga od opiekunów dziecka niebywałej umiejętności współpracy na zasadzie: >Pozwól mi zrobić to samemu, trochę mi pomóż, ale nie rób tego za mnie!< Zdobywana w ten sposób wiedza, poparta wysiłkiem i doświadczeniem, jest bardziej elastycznai trwalsza niż wiedza otrzymana od dorosłego (.).Autorka wyjaśnia w sposób możliwie najprostszy zasady rządzące matematyką nie tylko elementarną. Wyjaśnienie to jest tak proste i intuicyjne, że staje się czytelne dla każdego nauczyciela i rodzica nawet dla tych, którzy matematykę szkolną wspominają jako najstraszniejszy przedmiot w ich życiu.(...)Szczególnie warte uwagi są wskazane przez autorkę środki dydaktyczne ułatwiające wprowadzenie i kształtowanie umiejętności wykonywania działań arytmetycznych, które w epoce komputerów i kalkulatorów są niesłusznie lekceważone.(.)Książka ta jest adresowana do rodziców dzieci w wieku lat 3-10 oraz do nauczycieli przedszkola i edukacji elementarnej. Powinna stać się też lekturą obowiązkową studentów tych kierunków."(Z recenzji dr. Jerzego Nowika)Gabriela Badura-Strzelczyk urodzona w miejscowości Babice koło Raciborza. Absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Opolu. Nauczycielka Publicznej Szkoły Podstawowej nr 29 w Opolu. Inicjatorka i wychowawczyni klas pracujących metodą Marii Montessorii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16579 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla klas VII-VIII szkoły podstawowej oraz I klasy szkoły ponadpodstawowej. Książka Matematyka dla juniorów przeznaczona jest dla uczniów lubiących rozwiązywać nieschematyczne zadania matematyczne wymagające pomysłowości i wyobraźni.Zaprezentowane zadania i problemy są pomocne w przygotowaniu do różnych konkursów i olimpiad tak rozpowszechnionych w naszym kraju, a także stanowią ciekawy materiał poznawczy na zajęciach kół matematycznych. Książka zawiera zadania z pełnymi rozwiązaniami i również zadania do całkowicie samodzielnej pracy. Trudniejsze zadania oznaczone są gwiazdkami.Zadania, zawarte w książce, dotyczą ważnych pojęć:Ľ arytmetycznych:1. zapis dziesiętny,2. największy wspólny dzielnik,3. najmniejsza wspólna wielokrotność,4. podzielność,5. cechy podzielności,6. reszty z dzielenia,7. liczby pierwsze i liczby złożone,8. kwadraty i sześciany liczb całkowitych,9. równania w liczbach całkowitych,10. część całkowita liczby rzeczywistej,11. ułamki zwykłe i ułamki dziesiętne,12. nierówności całkowitoliczbowe.Ľ oraz geometrycznych:1. pole i obwód figury,2. twierdzenia Talesa i Pitagorasa,3. przystawanie i podobieństwo figur,4. nierówność trójkąta i inne nierówności w geometrii,5. elementy geometrii przestrzennej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21021 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zadania z teorii liczb dla olimpijczyków / Witold Bednarek. - Wydanie drugie rozszerzone. - Opole : Wydawnictwo Nowik, 2018. - 189 stron : ilustracja ; 24 cm.
Bibliografia na stronie 189.
Dla uczniów szkół średnich przygotowujących się do olimpiady matematycznej.
Drugie wydanie, rozszerzone o nowe 30 zadań w dziale problemy autorskie.Zbiór zadań skierowany do uczniów szkół średnich przygotowujących się do olimpiady matematycznej.W książce zawarto pojęcia teorii liczb: liczby pierwsze, liczby złożone, liczby Mersenne’a, liczby Fermata, liczby wymierne, liczby trójkątne, największy wspólny dzielnik, liczba dzielników, suma dzielników, funkcja Eulera, podzielność, kongruencje, równania diofantyczne, nierówności całkowitoliczbowe, układy równań, symbol Newtona, symbol Legendre’a, algorytm Euklidesa, ciąg arytmetyczny, ciąg geometryczny, ciąg liczb Fibonacciego, ciągi określone rekurencyjnie, wielomiany o współczynnikach całkowitych, równania funkcyjne, część całkowita liczby rzeczywistej.Na początku książki podane są podstawowe informacje teoretyczne, przydatne w rozwiązywaniu zamieszczonych zadań. Prawie wszystkie zadania mają szczegółowe rozwiązania.W rozdziale Problemy autorskie zawarte są dość trudne zadania do całkowicie samodzielnego rozwiązywania a także otwarte hipotezy. Na końcu książki znajduje się Dodatek, na który składają się wybrane zagadnienia teorii liczb.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20987 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Moje Podole 1930-1945 / Jerzy Beski. - Opole : Wydawnictwo Nowik, 2010. - 95 s. il. [w tym kolor.] ; 21 cm. 21 cm.
Autor
Forma i typ
Jerzy Beski, znany malarz i grafik, jest autorem przejmujących wspomnień: jego książka Moje Podole przenosi Czytelników do pięknego kresowego miasta ? do Trembowli i jej okolic. Prostota i naturalność, niezwykła pamięć autora wiernie i plastycznie utrwalająca realia tych czasów, pozwalają widzieć w tej książce cenny dokument ukazujący życie kresowych rzemieślników i rolników, ich obyczaje narodowe i rodzinne, atmosferę kresowego miasta. Najważniejszy jednak jest tu obraz tragicznych doświadczeń pokolenia, które doznało krzywd od Niemców, Sowietów, Ukraińców, widziało zagładę Żydów, wywózki na Sybir, mordy dokonywane na Polakach przez ukraińskich nacjonalistówWydarzenia ukazywane są z perspektywy dziecka, którym był wówczas autor, dziecka próbującego zrozumieć sens tego, co się działo ? co czyni książkę tym bardziej poruszającą. Dla osób powracających pamięcią do tamtych czasów i miejsc ważne będą także barwne opisy codziennego życia, a także świetne portrety ludzi z tamtych stron i relacji między nimi. Czytając tę książkę, nieomal widzimy domy, chaty, podwórza, malownicze krajobrazy Kresów, wsłuchujemy się w głosy koncertujących żab... Nie bez wzruszenia śledzimy losy dwóch osieroconych chłopców ? autora i jego brata ? którzy z wielką dzielnością usiłują sobie radzić po śmierci rodziców, a potem sami podejmują przełomową decyzję o wyjeździe do Polski. Jadą z kufrem uwidocznionym na okładce, a w kufrze znajduje się to, co im najdroższe ? dokumenty, pamiątki po rodzicach.Słowo wstępne napisał wybitny znawca polskich Kresów, piewca ich historii i tradycji, prof. dr hab. Stanisław Sławomir Nicieja
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 Beski J. (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52575 (1 egz.)
Kaucja: 10,17 zł
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 69-71.
Kontynuacja cyklu "Z Jackiem w świat". Tym razem, po zadaniach z matematyki, prezentujemy zestaw ćwiczeń i zabaw pozwalających nauczycielowi wprowadzać dziecko w świat liter, głosek, kształtować umiejętność czytania i rozwijać ją. Uczeń w atmosferze pozytywnych emocji, zaangażowania i zaciekawienia stopniowo rozwija umiejętność czytania, która jest przecież tak ważna w jego całym życiu.Proponujemy 26 ćwiczeń i zabaw, które nie tylko rozwijają umiejętności w obszarze aktywności językowej dziecka, ale równocześnie umożliwiają mu holistyczne poznawanie świata, tak typowe dla postrzegania rzeczywistości w tym wieku.Mamy nadzieję, że przedstawione w książce pomysły przy­czynią się do urozmaicenia nauki czytania, pozwolą uniknąć nudy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18434 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Z Jackiem w świat / Krystyna Dąbek ; 1)
Bibliogr. s. 70-71.
Chcesz odejść od monotonii na zajęciach edukacji matematycznej, dbasz o rozwój aktywności dziecka? Zajrzyj do tej książki. Znajdziesz tu ciekawe sposoby realizacji treści matematycznych w klasach młodszych. To matematyka, ruch i zabawa!Autorka"Książka jest propozycją dydaktyczną dla nauczycieli przedszkoli i pierwszego poziomu edukacyjnego.[.]. Każde zadanie - zabawa jest opatrzone informacją, jakie obszary aktywności są w nim realizowane, np. odporność emocjonalna na trudne sytuacje, orientacja w przestrzeni, myślenie przez analogię, liczenie oraz jakie strefy rozwija. [.] Bardzo pomocny dla nauczyciela jest przygotowany przez Autorkę do każdego zadania zestaw pytań i poleceń kierowanych do ucznia. To właśnie dzięki tym pytaniom uczeń zdobywa umiejętności wypowiadania swojej myśli, przygotowanie własnej strategii rozwiązania i myślenia. Pozwala też zobaczyć inne koncepcje i być kreatywnym.. Dzieci poprzez zabawę poznają świat matematyki i doskonalą umiejętności logicznego myślenia..Książka jest bardzo dobrą pozycją dydaktyczną. Obecnie istnieje duże zapotrzebowanie na takie książki przeznaczone dla nauczycieli przedszkoli i edukacji wczesnoszkolnej, a nawet nauczycieli klas IV szkoły podstawowej."(Z recenzji dr hab. Grażyny Rygał, prof. AJD)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18459 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The great big book of games and puzzles, 2006. Na okładce: Ponad 130 gier i zabaw dla dzieci w różnym wieku : w domu, w szkole, na wakacjach, na powietrzu opatrzone komentarzem doświadczonego pedagoga.
Drogi nauczycielu, rodzicu, wychowawco kolonijny! Czy pamiętasz zabawy z dzieciństwa? Z pewnością przez myśl Ci przeszło wspomnienie dawnych czasów, a to znaczy, że pragniesz, by Twoi uczniowie, Twoje dzieci, Twoi podopieczni wrócili do tych wspaniałych gier i zabaw. Choć dziś rozrywki dostarczają głównie komputery, tablety i smartfony, to jeszcze nie tak dawno gra w klasy czy zabawy ze sznurkami były w czasie wolnym typowymi formami aktywności najmłodszych.Chcemy tą książką przypomnieć właśnie te najciekawsze gry i zabawy dla dzieci - tych młodszych i starszych - i jednocześnie pokazać, jak można aktywnie spędzać czas bez nowinek technicznych. Przecież to przede wszystkim podczas tego typu aktywności dzieci rozwijają się emocjonalnie oraz fizycznie. Nasz poradnik jest doskonałą pomocą dla nauczycieli, organizatorów czy opiekunów obozów i kolonii wakacyjnych oraz prowadzących zajęcia świetlicowe.W niniejszej książce prezentujemy ponad 130 zabaw, które można z łatwością przeprowadzić w pomieszczeniach lub na świeżym powietrzu. Co ważne, przygotowanie tychże zabaw nie wymaga prawie wcale nakładu finansowego. Jesteśmy pewni, że już lada chwila z przyjemnością zauważycie, jak na przerwach szkolnych lub na podwórku dzieci się integrują, bawiąc się w zaprezentowane przez nas gry.Zabawy są uporządkowane są według kategorii, a każda rozgrywka szczegółowo i przystępnie opisana oraz zilustrowana - dzięki tak przygotowanym instrukcjom z łatwością przeprowadzicie każdą z nich. Zaznaczyliśmy również, jakie pomoce będą niezbędne oraz jaki jest poziom trudności danej zabawy. Większość gier została opatrzona komentarzem doświadczonego pedagoga, co pozwoli dopasować je także do zajęć lekcyjnych."W czasie deszczu dzieci się nudzą."? Poprzez naszą publikację udowodnimy Wam, że słowa tej piosenki są już nieaktualne. Bez względu na pogodę nudzić na pewno się nie będą!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18897 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mirosław Dąbrowski, doświadczony pedagog, nauczyciel akademicki, autor wielu książek, od ponad dwudziestu lat prowadzi warsztaty dla nauczycieli klas 1-3 oraz dla nauczycieli matematyki klas starszych poświęcone wykorzystaniu gier dydaktycznych w matematycznym kształceniu dzieci."Po raz pierwszy zetknąłem się z żywymi liczbami czy raczej - byłem żywą liczbą ponad dwadzieścia pięć lat temu w Londynie podczas warsztatów prowadzonych przez profesora Jana Potworowskiego. Przez ostatnie ćwierć wieku sam wielokrotnie prowadziłem tego typu warsztaty i obserwowałem ich uczestników - nauczycieli nauczania początkowego czy nauczycieli matematyki w klasach 4-6, a ostatnio także nauczycieli przedszkoli. Ich reakcja zazwyczaj jest bardzo podobna do mojej pierwszej reakcji sprzed lat: bardzo ciekawe zabawy, chętnie po nie sięgnę, aby dzieci trochę się poruszały, a przy okazji trochę policzyły - tego nigdy za dużo. Moje podejście do tego typu zabaw ruchowych, podobnie jak do gier dydaktycznych, dość szybko się zmieniło... na znacznie poważniejsze...W każdym rozdziale znajduje się sporo, niekiedy dość różnorodnych, pomysłów pogrupowanych tematycznie. Prezentuję je w postaci serii możliwych poleceń, z elementami hipotetycznej narracji, w nadziei, że dobrze w ten sposób oddaję potencjalny klimat i przebieg zabaw. Materiał ten może być punktem wyjścia do przygotowania wielu zabaw ruchowych uruchamiających pracę dzieci w różnych obszarach związanych z liczbami naturalnymi - doboru i selekcji poleceń oraz zadań i problemów należy jednak zawsze dokonywać samodzielnie, mając na uwadze cele edukacyjne, które zabawa ma realizować".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18891 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Opolskie - bliskie i piękne / Marek Gaworski. - Opole : Wydawnictwo Nowik, cop. 2009. - 111, [8] s. : il. kolor. ; 21 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 913(438) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data wyd. wg: www.merlin.pl.
Bibliogr. s. 160-163. Indeksy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52579 (1 egz.)
Kaucja: 10,08 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł. i grzb. podtyt.: poradnik nauczyciela.
Bibliogr. s. 153-154.
Książka pomocnicza dla nauczyciela.
Metody aktywne czy metody aktywizujące? To jeden z problemów, które wymagają rozstrzygnięcia. Inne pytania wymagające odpowiedzi to m.in.:- Na czym polega istota metod aktywizujących (aktywnych)?- Kogo lub co mają one aktywizować?- Czym różnią się one od innych metod zwanych podającymi?- Jak je stosować?Celem publikacji jest próba znalezienia odpowiedzi na te i inne pytania związane z modernizacją nauczania, zaprezentowane w formie p rzewodnika podstawowej wiedzy dotyczącej prawidłowości procesu uczenia się, a także próba obalenia kilku mitów na temat uczenia się.Książka prezentuje również zbiór 30 metod i technik aktywizujących oraz propozycje ich zastosowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6227 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 116-120.
Ocenianie to fundamentalne narzędzie motywacji w procesie uczenia się ucznia. Jeśli spełnić ma swoją diagnostyczną i kształtującą funkcję i przyczynić się do pełnego wykorzystania i rozwoju potencjału każdego ucznia, musi być prowadzone z uwzględnieniem prawidłowości, które mu towarzyszą. Od nauczyciela zależy, jakie de facto funkcje będzie spełniać w procesie edukacji szkolnej, czy stanie się narzędziem służącym głównie klasyfikacji ucznia i uczyć go będzie strategii przetrwania czy wzbudzać będzie motywację wewnętrzną, wyrażającą się w gotowości ucznia do poznawania siebie i swoich możliwości, samodzielnego planowania ich rozwoju i ponoszenia za ten rozwój odpowiedzialności. Ocenianie to zadanie niełatwe. Stawia przed nauczycielem szereg trudności, dylematów i wyzwań. Zmusza do rozpoznawania i pokonywania mechanizmów zakłócających proces poznawczy, a więc i ocenę.[.]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19314 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Dla rodziców, dziadków, nauczycieli i wszystkich kochających swoje dzieci.
Bibliografia na stronach 105-106.
A co by było jakbyśmy otrzymali instrukcję do dziecka?Czy może być ?coś? cenniejszego niż nasze dzieci? Czy znamy ich ?instrukcję obsługi?? Co robimy, kiedy upragnione pojawiają się na świecie? Naszą rodzicielską powinnością jest przygotowanie się do tego najważniejszego i najtrudniejszego zarazem wyzwania, jakim jest przyjście na świat, a następnie wychowanie dziecka tak, by czuło się w życiu spełnione i szczęśliwe.Niniejsza publikacja ma na celu w zwięzły sposób zapoznać rodziców z podstawowymi zagadnieniami dotyczącymi rozwoju dziecka i udzielić odpowiedzi na podstawowe pytania:? Na czym polega wychowanie?? Co zrobić, by dziecko było lepsze i mądrzejsze?? Jak rozwijać jego wrodzone możliwości?? Jak wspierać go w okresie dojrzewania?? Jak współdziałać ze szkołą, by w procesie kształcenia w pełni wykorzystywało swój potencjał?Polecamy tą książkę również babciom i dziadkom, którzy współdziałając mądrze z rodzicami mogą wspomagać rozwój swoich ukochanych wnuków lub zepsuć swoje wnuki lekceważąc zasady ustalone przez rodziców. Publikacja będzie także przydatna nauczycielom, może mieć wpływ na poprawę komunikacji jak i zrozumienie potrzeb dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19366 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie redakcyjnej błędny ISBN.
Tekst równol. pol., niem.
W Poniedziałek Wielkanocny rano mężczyźni polewali niewiasty wodą (symbol życia), a one się odwzajemniały, darując im jajko (też symbol życia). Z czasem ceremoniał wzbogacił się. Mężczyźni zaczęli do wody dodawać pachnideł (sok z brzozy, wywar z tataraku itp.), niewiasty w ramach rewanżu, barwiły jajka na kolorowo. Każdy kolor miał swoje znaczenie i przeznaczenie. Jaja barwione na zielono dawano chłopcom, którzy chodzili jeszcze do szkoły, czarne takim szanowanym osobom, jak np. nauczyciel, ksiądz. Jaja brązowe otrzymywali narzeczeni i młodzi małżonkowie, fioletowe starsi kawalerowie, zgodnie z przysłowiem: Kto fioletowi pszaje kawalerem zostaje. Jaja barwione na żółto dawała dziewczyna chłopcu, którego nie chciała. Później na kolorowych jajkach zaczęto skrobać i pisać ornamenty. I tak powstały kroszonki i pisanki. Wszystko (prawie wszystko) o tradycji jajek wielkanocnych, technikach zdobienia, zwyczajach oraz o ludziach, którzy tworzyli tą tradycję.... Bogato ilustrowane, dwujęzyczne (polski, niemiecki) kompendium wiedzy dla wszystkich miłośników folkloru jak również dla tych, którzy tylko malują jajka aby ładnie wyglądały na stole w Święta Wielkiejnocy, by zgodnie z tradycją, podarować je bliskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka dla uczniów najmłodszych klas szkoły podstawowej, a także ich nauczycieli i rodziców. W formie zabawnych, krótkich opowieści krasnala Karolka - kronikarza klasy IB - przedstawiony jest w niej cały rok szkolny: od pierwszego dzwonka po rozdanie cenzurek. Poznajemy uczniów pierwszej klasy i ich naukę na lekcjach, wycieczkach. Przy okazji razem z nimi czytelnik nauczy się np. liczyć, pozna niektóre literki, a też np. życie mrówek, pewne zwyczaje, zasady postępowania w grupie rówieśników itp. Książka bardzo kolorowa, zachęcająca dzieci do malowania i kolorowania zamieszczonych obrazków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej